علی جعفری کارشناس ارشد علوم سیاسی

یزدفردا:علی جعفری"امروزه انتخابات در کشور ایران مظهر اراده مردم و تجلیگاه عزت ملی و اسلامی است. هر گاه سخن از انتخابات به میان می آید دو اصل مهم خودنمایی می کند. اصل اول شرکت در انتخابات است که سطح دموکراسی آن کشور را نمایش می دهد. همانطور که می دانیم دموکراسی به معنای حکومت مردم، و حکومت دموکراتیک به معنای حکومتی است که با اراده مردم انتخاب و با پشتوانه مردم اعمال وظیفه نماید. این مسئله در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی که نهاد قانونگذار به شمار می رود و به گفته امام راحل (ره) در راس امور است از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین حضور مردم در صحنه انتخابات نشان دهنده سطح دموکراسی و به گفته مقام معظم رهبری یک کار الهی، سیاسی و انقلابی است که مردم باید آن را به بهترین نحو به انجام برسانند. اصل دوم انتخاب فرد اصلح است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد. انتخاب بهترین فرد یعنی انتخاب بهترین مجلس که سرنوشت مملکت را در دست خواهد گرفت. خوشبختانه کسانی که از طرف شورای نگهبان تایید می شوند شرایط لازم را برای شرکت در انتخابات دارند اما آیا چنین شرایطی برای نمایندگی کفایت می کند؟ اینجاست که انتخاب فرد اصلح که مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تاکید داشتند اهمیت خود را نشان می دهد.

اما در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد اصل اول یعنی شرکت در انتخابات ازگذشته تا به حال به بهترین نحو از طرف مردم رعایت شده و آمارها نشان دهنده شرکت حداکثری مردم در انتخابات است و شعور و درک سیاسی مردم را نمایان می کند. در این رابطه در انتخابات پیش رو هم انتظار می رود که مردم حوزه انتخابیه مذکور همچون گذشته در انتخابات شرکت کنند. در رابطه با اصل دوم یعنی انتخاب فرد اصلح در حوزه انتخابیه مهریز و ابرکوه باید گفت در هر حال مردم با توجه به ملاک ها و اصولی که دارند فرد اصلح را انتخاب می کنند و احترام به رای آنها ضروری و فرد منتخب نماینده کل مردم حوزه انتخابیه و نه فقط کسانی که به فرد مورد نظر رای دادند خواهد بود. اما در این رابطه ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد.

شکی نیست که حجت الاسلام زارعزاده و مهندس فرهمند که در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد به رقابت خواهند پرداخت، هم و غمی جز خدمت به حوزه انتخابیه ندارند و با احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند. ضمن تایید شایستگی های حجت الاسلام زارعزاده و احترام به شخصیت و نقش تاثیرگذار ایشان در جامعه، به نظر می رسد مهندس فرهمند بهترین گزینه برای نمایندگی مجلس و نمونه یک انسان متعهد و پر تلاش است. اگر کسی به دور از تعصب و با رجوع به وجدان خود به عملکرد مهندس فرهمند در طی چهار سال گذشته نظر کند بی تردید تعهد مهندس فرهمند را در توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه خود و تلاش در جهت رفع موانع و چالش های منطقه را احساس می کند. ضمن ارجاع خوانندگان محترم به خبر اخیر یزدفردا در مورد عملکرد نمایندگی مهندس فرهمند، باید گفت یکی از ملاک های انتخاب فرد صالح بررسی عملکرد و رفتار فرد در گذشته است که الحق و الانصاف مهندس فرهمند در این زمینه گذشته عملکردی مثبتی دارد. به طوریکه با توجه به بررسی ها و مشاهدات، برخی از طرفداران میانه رو حجت الاسلام زارعزاده هم بر این امر صحه می گذارند. همه می دانیم که بررسی مشکلات و نارسایی های پنج شهرستان با وسعت آنچنانی، کار بسیار سخت و دشواری است، اما در طی چهار سال نمایندگی مهندس فرهمند، دیدیم که وی با سفرهای مکرر به شهرستان ها مشکلات را پیگیری می کرد و روزی نبود که که به سایت های خبری استانی مراجعه و خبر بازدید مهندس از حوزه انتخابیه یا دیدار مهندس با وزرا و نامه نگاری ایشان به مسئولین جهت رفع نارسایی های حوزه انتخابیه دیده نشود. دیدار مکرر ایشان با وزیر صنایع جهت توسعه صنایع حوزه انتخابیه خود، دیدار چندباره مهندس فرهمند با وزیر بهداشت جهت تکمیل کادر بیمارستانی و توسعه زیرساخت ها، پیگیری مجدانه جهت گازرسانی به ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد، اخذ مجوز ایجاد کارخانجات صنعتی در حوزه انتخابیه، پیگیری توسعه و تکمیل راههای مواصلاتی استان به ویژه اهتمام ایشان به آغاز اجرایی راه آهن اقلید به یزد و عبور از ابرکوه و مهریز، هماهنگ کردن سفر چند باره کمیسیون کشاورزی مجلس به حوزه انتخابیه جهت پیگیری مشکلات کشاورزان،  پیگیری ایجاد رشته های جدید دانشگاهی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آزاد اسلامی حوزه انتخابیه، پیگیری انتقال آب زاینده رود به استان و شهر مهریز، اهتمام ایشان به رفع مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران، پیگیری مشکلات فرهنگیان و چهل بار سفر به پنج شهرستان که بدون شک اقدام مهمی در این حوزه وسیع به شمار می رود و موارد بسیاری که برشمردن آنها  به وقت و حوصله بیشتری نیاز دارد، همه و همه به تعهد و تلاش خالصانه مهندس فرهمند در توسعه و آبادانی پنج شهرستان اشاره دارد. بنابراین تخریب های اخیر از سوی افراد مغرض و سیاه نمایی در عملکرد درخشان مهندس فرهمند امری نامبارک در استان تلقی می گردد.

یکی دیگر از شاخصه های مهندس فرهمند ولایتمداری ایشان است. حضور ایشان در انتخابات چه در دوره هشتم و چه در دوره اخیر منطبق با فرامین مقام معظم رهبری بوده و وی همواره در سخنان خود به فرمایشات ایشان استناد کرده اند و علاوه بر این رفتار و عملکرد مهندس فرهمند نیز با رهنمودهای رهبر انقلاب همخوانی داشته است. با نگاهی به شاخص های فرد اصلح از دید مقام معظم رهبری متوجه خواهیم شد که مهندس فرهمند چه در رفتار و چه در عمل از چنین شاخص هایی برخوردار است. شاخص هایی همچون: اعتقاد به نظام، انقلاب، شعارهای انقلاب و خط امام (ره)، برخورداری از ایمان، اخلاص و امانت‌داری و حسن خلق، دین‌داری و تقوا، کارآمدی، تعهد و تخصص، وصل نبودن به کانون های قدرت و ثروت و مخالف با فساد، مردمی، دلسوز، دردشناس و دردمند مردم، عدالتخواه و خدمت‌گزار، طرفداری از ضعفا و محرومین و مواردی از این دست که خوشبختانه مهندس فرهمند از شاخص های مذکور برخوردار بوده است.

و اما نکته مهم دیگر اینکه مهندس فرهمند فردی کارآزموده در امور مجلس و قانونگذاری است و چه انتخابی بهتر از انتخاب فردی که چهار سال در مجلس خدمت کرده و با امور آن آشنایی پیدا کرده است. آیا انتخاب فردی که از تجربه کاری ارزشمندی برخوردار است و با مسئولین و کارگزاران نظام آشنایی نسبی دارد و از قدرت چانه زنی بالایی در رفع مشکلات و کاستی های حوزه انتخابیه خود برخوردار است، روند توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد را تسریع نمی کند؟ صد البته که جواب مثبت است.

در پایان ضمن اشاره به این سخن از رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) که :«اگر اصلح را انتخاب کردید کاری اسلامی می کنید» ضروری به نظر می رسد که مردم شریف حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد به وجدان خود مراجعه نمایند و به دور از هیاهوی افراد فرصت طلب و فارغ از تخریب ها و سیاه نمایی ها، با حضور حداکثری خود در انتخابات پیش رو فرد اصلح را که سرنوشت نه تنها حوزه انتخابیه بلکه آینده مملکت را به دست خواهد گرفت؛ رای دهند و دو اصل مهم شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح را به منصه ظهور بگذارند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا